Sport och lek ledare i år också

Haft idrott idag. Körde fotboll. Ficken kanon pass av mackan. Skjuter satte den i stollpen.
Men den stutsar till baka så jag skjuter igen på retur och gissa var jag sätter den jo i andra stollpen.
Fick alla att skratta. Alla vet väll att ett skratt förlänger livet. Eller var det så? Tycker det var rätt gulligt av mig i såfall.

Gick även ut till 1or och 2or och pratade om spor och lek Eller sov jag och andra ledare säger smek och lek.
För er som inte vet vad det är sår är det ungdomar som är nere som ledare efter skolan en dag i veckan och kör olika saker med små barnen. Tex fotboll, handboll, hinderbana och olika lekar m.m. Älskart! Alla små ungar är så gulliga. Var ledare förra året också. Små killar låste ut mig ur sport hallen! Aja baja.
Får även en tjock tröja där det står ledare på ryggen. Då känner mig sig lite sådär lagom cool

Nu ska jag försöka fåtag på någon som har so läxan. Glömde den i skolan. Slarvig jag har blivit.
Sen blir det att plugga plugga plugga. Ska plugga lite poletik grejs också. Börjar bli väldigt trött på politik och vallet. Tycker allt det där ska va över nu. Går på tv, radion, jobbar med det i skolan och folk pratar om det hela tiden. Kan inte enns  gå på stan utan att de är fult med mini stugor med dom olika partierna.
Usch på poletiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0